Rob Zwaan

WONDER

Who

WONDER

Who

Rob Zwaan

Ik heb het lang voor me uitgeschoven maar nu moet ik er toch echt aan geloven: een stukje over mezelf. Met een heuse why, how, what en foto’s die vertellen wat ik niet kan omschrijven.

Ik ben soulmate van Yvon • Trotse pap van Bonno en Luca • Ben van diep denken en daverend doen • Fan van strand en recht door zee • Van eilandje in de polder • Van liedjes maken en samen muzieken • Van MotivatieMakers • Van schizofreen creatief zijn (dank je Steven) • Van stevige beat en gevoelige snaar • Van mooi, mooier, mooist • Van inzichten en vergezichten. En verder: Eames, Johan, 30x de trap op een neer, Pantheon, Bretons vissershuis en baguette met pasta, pindakaas en chorizo (liefst op één stuk naast elkaar en alleen op vakantie).

WONDER

Why

DoWonders is waarom ik doe wat ik doe. Doen is voor mij creëren. Van niets, iets maken. Het is als een eerste levensbehoefte. Als een energieke drijfveer die mij in gang zet zodra er iets bedacht, gemaakt of opgelost moet worden. Van simpel tot complex. Kom maar op. Zolang het creatief uitdaagt en resulteert in iets slims, iets moois, iets handigs. Iets dat helpt, inspireert, mooi klinkt (muziek maken). En problemen oplost, dingen in gang zet en zinvol is. Kleine wondertjes verrichten met grote voldoening. Je kunt mij niet blijer maken.

WONDER

How

Een totaalconcept ontwikkelen start met goed luisteren. Met verbinden aan de opdracht en verbinden met de opdrachtgever. Met observeren en super alert zijn. Elk detail kan zomaar de vonk zijn voor een belangrijke creatieve vondst. ‘Dig deeper, climb higher, deliver more’, is mijn drive. Vastbijten in uitdagende communicatie puzzeltjes en niet loslaten tot het eureka-moment. Zo krijgen inspirerende gedachtes samenhang en worden losse ideeën een krachtig geheel. Lees hoe ik spons, pel & pingpong om tot het creatieve totaalconcept te komen.

WONDER

What

Wat ik doe heeft alles te maken met wat ik leuk vind. En natuurlijk wat ik kan (zie ook Why’). Vanuit mijn vakgebied levert dat door de jaren nogal wat op: corporate identities, retail merkcampagnes, branding sessies, naamsontwikkeling, strategische methodieken, totaalconcepten voor bedrijven/organisaties en natuurlijk impactvolle creatie voor centrumactivatie. Allemaal onder de paraplu van ’strategische creatie’. Vanuit goed denkwerk en heldere doelen de creatieve vertaalslag maken naar verbindende, kloppende totaalconcepten. Opvallend, lenig inzetbaar en altijd praktisch uitvoerbaar.

Wat anderen over mij zeggen

Opdrachtgevers van toen en nu

Opdrachtgevers van toen en nu

Benieuwd hoe het totaalconcept jouw centrum activeert?