Op de moodboards staat het hoopvolle uitzicht op een fris en levendig centrum. De hoogste tijd voor het ontwikkelen van een creatief totaalconcept. Een effectief concept dat het actieplan activeert en de merk- identiteit krachtig gaat laden. Bekijk de 5 stappen.
VERKENNEN >
KENNISMAKEN • ONTDEKKEN • INSPIRATIE TANKEN
Dit is de fase waarin de opgehaalde inzichten gefilterd worden en keuzes gemaakt. De merkwaarden zijn bepaald, aangescherpt en vormen gezamenlijk het merkhuis van het centrum. Verder pellen > Er ligt antwoord op de vraag is de gekozen identiteit herkenbaar en uitdagend genoeg? Dus: dit zijn wij en hier gaan we voor. Vervolgens pellen we verder af tot de kern: het unieke verhaal van het centrum. Past dit bij het centrum? Verbindt het alle betrokkenen? Activeert het voldoende? En is de merkbelofte onderscheidend genoeg? Bij ‘ja, ja, ja en ja’ start DoWonders met pingpongen, het ontwikkelen van het totaalconcept.
FILTEREN >
CHALLENGE: MERKIDENTITEIT • MERKVERHAAL • MERKHUIS MERKBELOFTE
Inspiratie is getankt. De creatieve radertjes draaien op volle toeren. Het borrelt, het bruist. Gedachten, ingevingen, losse flodders. Woorden, zinnen, onzinnen. Ideeën voelen, ideeën wegen. Proeven en koppelen. Verder pingpongen > Vorm linken aan tekst, woord aan beeld, zin aan symbool. Verbeelden en verzinnen. Klopt dit? Is het bullseye of bullshit? Versterkt dit de identiteit, het unieke verhaal, de ambities? Dan ontstaat dialoogkracht, krijgt vorm kleur en beeld betekenis. Is het lenig inzetbaar, praktisch toepasbaar, impactvol en activerend in de volle breedte? Dan is er een nieuw DoWonders totaalconcept voor het centrum ontstaan.
CONCEPTEN >
ONTWIKKELEN VAN: THEMA • BEELDTAAL • CAMPAGNE
Deze feedbackfase start met een ‘kijkje keuken’ voor de kerngroep van het centrum. Samen nemen we het ontwikkelde concept door en lichten de gemaakte keuzes toe. Verder polijsten > De voorbeelden en toepassingen laten de lenigheid van het beeldconcept zien en het thema toont de vele mogelijkheden voor verbinding en activatie. Vervolgens wordt de feedback verwerkt en het concept aangescherpt waar nodig (en mogelijk). Dan volgt de presentatie voor de grote groep van belanghebbenden. We sluiten deze fase af met het definitief maken van artwork en het realiseren van een afgesproken aantal communicatiemiddelen.
FEEDBACKEN >
PRESENTATIE EN FINALISEREN VAN HET CREATIEVE TOTAALCONCEPT
Start van de activatie. De kick-off onthult de nieuwe identiteit en het thema van het centrum. Iedereen wordt uitgenodigd om mee te doen en er een succes van te maken. Verder promoten > De introductiecampagne wordt gelanceerd en overal verschijnen de opvallende uitingen in het centrum. Ondernemers laten hun creativiteit de vrije loop: voor hun eigen zaak en om met elkaar acties te bedenken en uit te voeren. On- en offline. Horeca en cultuur zijn geïnspireerd en mixen hun eigen communicatie met de beeldtaal van het concept. Samen gaan ze ervoor. Betrokken en met energie op weg naar een centrum met nieuw elan.
ACTIVATIE >
CAMPAGNELANCERING VOOR EEN LEVENDIG EN KLOPPEND CENTRUM